سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شب نوشت

باز هم من و پسرم

فضل الله نژاد دیدگاه

این شب‏ها،خسته از مشکلات و هیاهوهای زمانه، مغموم از ناجوان‏مردی‏های رنگارنگ، دلتنگ از فقدان  فرزندان سبز وطن، هر بار که روبروی این صفحه‏ی بیست سانت در سی سانت می‏نشینم، انگار چهره‏ی افرادی که احتمالا یا حتما این جا را خواهند خواند به ذهنم می‏آید و هر‏کدامشان باعث می‏شوند یکی از آن‏هایی را که می‏خواستم بنویسم کنار بگذارم. سرِ آخر، با همه‏ی حرف‏های تلنبار شده، سرم را می‏گذارم زمین ! 

اما تنها یک قصه هست که همیشه برای من ، و برای هر کسی که  یک یا چند گوشه‏ی جگرش با اندازه های مختلف در حال جست و خیز یا درس و مشق یا کار و تلاش یا حتی خواب و خمیازه هستند، تازه و شنیدنی است. 
قصه ای که نمی‏توانی تعریف کنی. نمی‏توانی از کسی بشنوی. فقط قصه‏گو هایش می‏دانند که داخلش چه خبر است. کجای قصه شیرین است، کجایش هیجان‏انگیز می‏شود.  کجایش نفس در سینه حبس می‏شود و کجایش باید اشک ریخت.
امشب، دو شب است که من و پسرم تنهاییم. شب قبلش هم البته سه نفر بیشتر نبودیم، ولی از ما سه نفر، اگر یکی نباشد، بقیه تنهایند. موقع تنهایی، همه‏مان قدر همدیگر را بیشتر می‏دانیم. چه قدرِ آن‏‏که نیست، چه قدر آنی که هست ! 

کلیک کنید 

 قبلا هم در این‏باره نوشته بودم. این‏که پسرم در این‏طور مواقع چطور مثل یک مرد، مثل یک دوست صبور و دلسوز همراهی می کند. آن موقع البته خیلی کوچکتر از الان بود. حالا که جای خود دارد. 
امروز وقت ناهار، دردش گرفته بود. گوشه شکمش را گرفته بود، گفتم سردت شده، پوشاندمش، اما باز هم درد داشت. ادامه که پیدا کرد، نگران شدم که نکند خدای نکرده آپاندیس باشد. برای چند دقیقه دنیا برایم تیره و تار شد. همان موقع هم مادرش زنگ زده بود. ولی چیزی به او نگفتم. گفتم بگذار دنیا فعلا برای خودم تیره و تار باشد. اصلا اگر هر کسی سعی می کرد به اندازه‏ی کمی از ظرفیتش تیرگی‏های دنیا را خودش ببلعد، شاید آن‏وقت دنیا برای همه‏مان خیلی روشن‏تر از حالا بود. 
خلاصه این‏که چند دقیقه بعد دنیا روشن و زیبا شد. دردش آرام شد و بعد از ناهار خوابید. مثل یکی از فرشته ها.
حالا، من مانده‏ام و خدا. چشم در چشمم انداخته  و  حرف می زند. خیلی حرف ها می زند. حرف‏های خدا بماند. اما، شما هم اگر قصه ای را که گفتم  بلدید، سهمتان را حداقل با یک دعای از ته دل، به یک خانواده سه نفره بپردازید. این خانواده که خدا حاکم اوست

کلمات کلیدی:

?بازدید امروز: (8) ، بازدید دیروز: (21) ، کل بازدیدها: (282685)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ