سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شب نوشت

در آرزوی صداقت سبز

فضل الله نژاد دیدگاه

بالاخره روز قدس رسید و آن‏چه منتظرش بودیم اتفاق افتاد.

 با یک حساب سرانگشتی می‏توان حدس زد در سراسر کشور چندمیلیون نفر در حمایت از امام خمینی(ره) شعار دادند و چند نفر هم به درخواست ایشان «نه» گفتند.

بعد از افطار که در جمع تعدادی از بستگان اهل بابل و روستاهای اطراف به گزارش‏ تلویزیون درباره طرفداران فلان و بهمان در راهپیمایی تهران نگاه می‏کردیم، یکی از فامیل که کشاورز زحمت‏کشی است و مطمئنا روشن کردن رایانه را هم بلد نیست چه رسد به خواندن بالاترین، اما بر خلاف ادعاهای جماعت که مردم را بی‏خبر از همه جا می‏خوانند، بسیار هم باخبر بود از آن چه می‏گذرد، می‏گقت متعجبم که این جماعت از چه چیز این دو نفر حمایت می‏کنند. این‏ها که حتی حرف زدن هم بلد نبودند!

بدون قضاوت درباره این‏که استدلال این بنده خدا درست است یا نه، با اضافه کردن این واقعیت که امروز میلیون‏ها نفر از مردم ایران بر علیه اسرائیل شعار دادند، و نه‏تنها به نفع سبزها شعاری ندادند، بلکه اتفاقا به خاطر تحرکات سیاسی اخیر، شعارهایی هم بر علیه‏شان دادند مانند: هم غزه هم لبنان جانم فدای ایران! حداقل نتیجه‏ای که می‏گیریم این است که اهل این غائله نه تنها حائز اکثریت نیستند، بلکه در مقابل دریای مردم بسیار ناچیزند.

البته واضح است که حساب رای‏دهندگان به افراد، و ناراضیان از تخلفات و جنایت‏ها، از سو استفاده کنندگان جداست.

به هر روی، نیمه شب که شد و بالاخره توانستم گودر را باز کنم، با حیرت، نوشته‏هایی را دیدم که فقط دو تصور را ایجاد می کند

 یا این‏که همه این دوستان گرفتار توهمی نگران‏کننده شده‏اند و در این مورد تفاوتی بین اعضای معلوم‏الحال بالاترین با فلان نویسنده مدعی اخلاق و فکر و انصاف و اندیشه و دین و خلاصه همه چیز نیست، یا این که فاتحه هر چه از قبیل انصاف و صداقت و دین و امثال آن را خوانده‏اند.

دلم می‏خواست دوستانی که بعضی‏هایشان را خیلی هم دوست دارم، می‏پذیرفتند که با علاقه و محبت این را می‏گویم:

 دوست خوبم! در کنار این همه نشان و نماد و آرمان سبز که داری،‏ کمی هم «صداقت سبز» داشته باش. خودت را در جماعت خیالی مردم قرار نده که روزی مثل امروز خودت را در مقابل جماعت واقعی مردم ببینی.


کلمات کلیدی:

?بازدید امروز: (5) ، بازدید دیروز: (6) ، کل بازدیدها: (282647)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ