سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شب نوشت

با دروغ سبز شده اند

فضل الله نژاد دیدگاه

چند روز پیش شایعه ای پخش شد که خبر از دستگیری محافظ ارشد موسوی می داد. بلافاصله خبر در تمام رسانه ها و شبکه های اجتماعی درج شد و نه تنها هیچ کس منتظر تایید و اطمینان از صحت آن نشد، بلکه سیل تفسیر ها و شعار ها و دل نوشت ها و توصیف نامه ها بود که سرازیر شد و او را که تا دیروز اسمی از او مطرح نبود، تبدیل به یک قهرمان ملی و فدایی انسانیت و آزادگی کرد ! سردمداران  سبز هم انواع و اقسام دستور العمل ها و بخشنامه ها را بر اساس تفسیر های گوناگون از این اتفاق صادر کردند و طرفداران ( مجازی خود را البته!) به آمادگی فرا خواندند.
البته این که خبر های نا موثق و حتی دروغ و صرفا بر اساس شنیده ها در خروجی خبر گزاری ها فراوان است، مسئله ی تازه ای نیست و همه ی گروه ها و جناح ها آلوده ی آن هستند. اما با اندک نگاهی به نمونه های مسئله ی ذکر شده، مشخص می شود کسانی که هویت حرکت خود را بر ادعای مبارزه با دروغ و در افکندن طرحی نو و ایجاد فضای تازه در عرصه های مختلف کشور بنا کرده اند، در واقع خود سمبل فریب و دروغ و دغل کاری هستند که هر چه پیش می روند، در این منجلاب بیشتر فرو می روند.
برای اثبات این ادعا، از همین خبر شروع می کنیم: از دیروز صبح خبر هایی مبنی بر تکذیب بازداشت شخص مورد نظر منتشر شد و تا امشب، بارها باز نشر شده است. همچنین هیچ بیانیه و تاییدی از طرف خود موسوی مبنی بر این اتفاق صادر نگردید و خبر تکذیب نیز از طرف هیچ منبع موثقی تایید نشده بود.
اما با مراجعه به خبرگزاری های گوناگون سبز، می بینیم که هنوز در حال ارئه ی تفسیر و بیانیه در باره این قضیه هستند ! حالا مانده که شعرها و سرود ها و کلیپ ها از راه برسند !
اگر به همین شیوه، قضایای متعدد دیگری که بر اساس آن حجم انبوهی از گفتمان های گوناگون این جماعت، اعم از خبر، بیانیه، مقاله، شعر، سرود، طرح و ... شکل گرفته است را بررسی کنیم، متوجه می شویم که برای پیش برد خواست شخصی خود، از هیچ دروغی ابا ندارند حتی اگر ابطال آن کاملا مشخص شده باشد.
قضایای خس و خاشاک، تعداد شرکت کنندگان راهپیمایی 25 خرداد، کشته شدگان دروغین، تناقض های سران، دروغ بودن ادعای پیروی از راه و فکر امام ره ، و صدها مورد دیگر، همگی نشان از ماهیت ناسالم این گروه دارد که البته به مدد فضا سازی و الگو گیری از اختاپوس رسانه ای غرب، خود را در سایه ی اتهام زدن به مخالفین و جو سازی و هیاهو پنهان می کنند و اذهان را از توجه به مسائل دور می نمایند.
از طرف دیگر، اگر کسی در پی طرح سوال از ایشان بر آید و یا این تناقض ها و دروغ ها را افشا کند، یا سعی می کنند با تخریب و برچسب او را ساکت کنند، و یا با سکوت و بایکوت از کنار وی بگذرند و هیچ هم به روی خود نیاورند !
در حالی که حداقل بعضی از این سوالات و افشا گری ها، ریشه ی این حرکت و اساس آن را مورد تشکیک قرار می دهد و اگر ایشان با سکوت از کنار آن بگذرند، تایید کننده ی ماهیت دیکتاتوری حرکتی خواهند بود که به بهانه ی مبارزه با دیکتاتوری، ملتی را به ستوه آورده است. از همین جمله است، سمبل کردن رنگ سبز که در ابتدا به عنوان نشانه ی سیادت موسوی بود و طبعا باید به اصل آن یعنی دین اهل بیت پیامبر صلوات الله علیهم اجمعین نیز تعلق می داشت و آن را محترم می شمرد. اما ....

*این جا را  هم در همین رابطه بخوانید.

کلمات کلیدی:

?بازدید امروز: (5) ، بازدید دیروز: (6) ، کل بازدیدها: (282583)

ساخته شده توسط Rodrigo ترجمه شده به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ.

سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ