• وبلاگ : شب نوشت
  • يادداشت : دير‏نوشته من در مورد الفباي وبلاگ‏نويسي
  • نظرات : 1 خصوصي ، 15 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    سلام

    اول در مورد كلمه شب‏نوشت معتقدم كه نيم‏فاصله مي‏خواد چون فكر مي‏كنم كلماتي مثل دل‏نوشت، شب‏نوشت، كتاب‏خانه، زودهنگام و... با اين كه داراي دو جزء مستقل (از نظر معنايي) هستند ولي يك كلمه مركب هستند و مفيد يك مفهوم هستند. در اين‏جا يعني نوشته‏هايي كه در شب نوشته شده است. اين از نظر كارشناسي بنده!

    اما درباره‏ي وبلاگ‏هاي ديگر شما بايد عرض كنم كه حرف‏هاي شما را درباره‏ي شخصيت‏ وبلاگ و اين كه در حال حاضر مخاطب فعلي ديگر با وبلاگ‏هاي ناشناس، سخت ارتباط برقرار مي‏كند و وبلاگ‏هاي با شخصيت حقيقي نياز مخاطب را بهتر بر‏آورده مي‏كنند و .... را يادمان نرفته است. همين هم بود كه كلرجي‏من ناشناس را كه حتي معلوم نبود كجاي اين كره‏ي خاكي زندگي مي‏كند و اسم و رسمش چيست، تبديل شد به حامد آقاجاني در وبلاگ رسپنا. اسم‏مان را گفتيم، پايش هم ايستاديم. خود سانسوري هم اگرچه از آن‏ ناچاريم ولي تا حد زيادي بي‏خيال شديم و پيه خيلي چيزها را هم به تن خودمان ماليديم. با اين حال... هنوز مي‏نويسيم و هستيم.

    قرار نشد كه شما يك وبلاگ رسمي با نام خودتان داشته باشيد و تويش فقط گزارش جلساتي كه برگزار شده است را بنويسيد؛ يعني فقط تحت عنوان معاون آموزشي دفتر توسعه. اين خيلي كم است.

    بارها به خودتان و همين‏طور به مهندس فخري و آقاي نجمي و ديگران گفته‏ام كه اگر شما چند نفر وبلاگ‏نويس بوديد، دفتر توسعه و همين طور پارسي‏بلاگ و همين‏طور خيلي از وبلاگ‏نويس‏ها كه وبلاگ‏نويسي خودشان را در بين شماها شروع مي‏كنند خيلي جلوتر از الان بودند؛ وبلاگ‏نويس‏هاي مخالف ما و غير مذهبي‏ها الگو دارند، كساني را دارند كه نقش محور را براي‏شان بازي مي‏كند، جاهايي را دارند كه با ديدن آن‏ها تجربيات ديگران را دوباره تجربه نمي‏كنند ولي شما و مهندس فخري و همين طور آقاي نجمي كه از اولين‏هاي وبلاگستان فارسي هستيد... تجربه‏هاتان را احتكار كرده‏ايد و به جز من و حسن و مهدي و علي و ديگراني كه حضوري باهاتان ملاقات داريم،‏ هيچ كس از آن‏ها استفاده نمي‏كند. همين مي‏شود كه خيلي ضعف‏ها برطرف نمي‏شود. خيلي مشكلات هميشه مي‏مانند.

    شايد اين حرف‏ها را بايد براتان ايميل مي‏كردم ولي گفتم شايد خيلي‏هاي ديگر هم هستند كه شرايط شما را دارند و بايد شكايت ما به گوش‏شان برسد.

    در هر صورت خيلي حال كرديم با نوشته‏هاتان كه در دل همه‏ي ماست.

    جاري باشيد...

    پاسخ

    ازت ممنونم حامد جان. صحبت هايي که در مورد معرفي کردن خود کرده بودم منافاتي با امتيازات وبلاگ نويسي نا شناس نداره. اما اشکال و نقص وبلاگ نويسي خودم رو قبول دارم. اعتراض شما به ننوشتن چيز هايي که اسم بردي و انتظار داري يه اعتراضي هم از طرف من داره که تو متن نوشتمش. پس شما کمک کنيد که اين وضع رو عوض کنيم. من تلاش کردم با فعاليت دفتر توسعه ارائه مطالبي که گفتي رو در سطح خيلي وسيعتري انجام بدم. اما گسترش و پياده کردن روشهاي درست نياز به همراهي عده بيشتري داره. بيايد مثل قوانين درست نوشتن طبق دستور ادبيات فارسي، درست نوشتن طبق قوانين ديگه رو هم همگاني کنيم.